lördag 10 juli 2010

inte LÅ

Nån gång när jag är stor ska jag se världen. Jag ska kämpa mig fram från stad till stad på pengar jag ska ha förtjänat genom hårt arbete under tiden. Ska gå in till varje städfirma, snabbmatskedja, butiksaffär och tigga och be. Sen ska jag slita för att kunna betala vandrarhemmet jag bor i. Jag ska lära känna människor och lära känna städer. Sen säger jag upp mig och far vidare. Klipper banden med alla jag träffar.

Jag ska vara kvar precis så länge så att jag lämnar ett märke i människors liv, för att sedan lämna dem med ett minne som de kommer ha kvar i hela sitt liv. Bara för att jag kan, och bara för att jag vill. Lämna ett märke alltså.

Jag kommer sitta i min sunkiga "lägga" som jag delar med två amerikanare och tycka synd om alla som sitter kvar i Luleå(eller någon annan hemstad, you're choice). Efter det kommer jag ta ett glas rött och gå ut och fira hur fri jag är, även fast jag kanske sitter fast i Budapest med en hyra som inte betalar sig själv och ett jobb som man tjänar waaay för lite för att betala den hyran och gå ut minst en kväll i veckan, men det kommer att ordna sig på ett sätt eller ett annat. För jag kommer i alla fall inte gå på samma gator som hela mitt tidigare liv.

Inga kommentarer: