söndag 30 januari 2011

6- Favorit-superhjälte och varför

Näe jag har ingen favorit. Men däremot vet jag att jag lätt skulle välja att jag kunde flyga om jag hade en superkraft. Drömmer om det i princip varje natt. Jag kommer sällan ihåg vad resten av drömmen handlar om, för helt plötsligt kan jag flyga och då spelar ingenting annat någon särskild roll. Inatt var det att jag visste att jag kunde flyga, men jag kom ingenstans. Försökte förgäves med allt jag kunde tänka mig medans jag fortfarande var inne i mitt hus. Eller ja, inte mitt riktiga utan ett påhittat i drömmen som var välldans likt Kråkboet.

Sen kom jag på att vad spelar det för roll om man kan flyga om man är inomhus för det finns ju ingen plats till att flyga ändå. Så då gick jag ut och jag flög direkt högt högt upp i luften och störtdök ner medans jag cirkulerade och sen flög jag högt över staden igen. Då hade jag känslan att jag aldrig skulle vara ledsen eller arg nå mer. Sen vaknade jag och tyckte verkligen synd om alla fåglar i burar.

Inga kommentarer: