torsdag 24 mars 2011

La mer, a bercé mon coeur pour la vie

Önskar med hela mitt hjärta att jag kunde franska för det är så himlahimla fint. Eller okej, jag önskar med hela mitt hjärta att jag hade orken att lära mig franska. Jag är skoltrött och orkar inte göra mina läxor som vi alltid har till fredagsmornar. Fast ändå, kanske kan göra det bara för den här gången. jag har ingenting bättre för mig och då slipper jag komma på några lama ursäkter om att jag haft jätte mycket annat i skolan och yada yada. I och för sig är det sant, men det är ju inte som att jag gör dom heller.

Men. I alla fall. Drar fram mitt slitna anteckningsblock och Grande Escalade 3 och skriver några meningar.

La mer
Qu'on voit danser le long des golfes clairs
A des reflets d'argent
La mer
Des reflets changeants
Sous la pluie

Inga kommentarer: