måndag 4 juli 2011

blöööblbö rubriker suger

Har ändå alltid tanken i bakhuvudet att det nån dag kommer bli vinter igen. Och att jag kommer sitta fast i snöovädret. Igen. Kommer säkerligen vara kvar här året efter det också, men då kommer jag inte sitta fast. Kommer inte ha skola som tynger ner mig. Ångesten som kommer när jag tänker på hur långa veckorna kommer vara när skolan börjar är olidlig. Försöker att inte tänka på det och yada yada MEN.

MEEEEEEN jag gör det i alla fall. Önskar att jag kunde packa mitt pick och pack och fly landet när snön lagt sig. Behöver inte vara till Bahamas eller nån annan solsemester. Kan vara till Italien eller till och med Irland där snön i alla fall inte är upp till axlarna. Orkar inte med att plumsa genom otaliga snöstormar igen. Kan komma tillbaka till slutet på mars eller början på april när vädret lugnat sig igen och man faktiskt kan se solen.

Som jag sa så kommer jag nog ändå vara kvar efter att jag gått ut. Pengarna kommer tryta och jag är väl inte världens bästa på att spara. Men det känns som att det på något sätt kommer kännas bättre. Jag kommer inte känna mig som en fånge. Nu när jag tänker på det så är det kanske inte vintern i sig som är jobbig, det är skolan. Det är en pina att varje dag ta sig dit och lära mig saker jag inte vill lära mig. Om jag har fått välja bland kurser helt själv hade det gått bra. Om jag hade fått hoppa av en kurs utan en massa problem med syon hade det gått bra. Om jag hade haft bra lärare hade det gått bra. Min klass äger, och utan den hade jag inte tvekat på att hoppa av. Och mina kompisar äger, utan dom hade jag inte tvekat på att byta stad.

Jaja, det här blev långt och tråkigt. Men för att sammanfatta: det är nog en blandning mellan båda tingen. Och att jag är less på den här stan. Och att jag vill se saker jag aldrig sett förr.

Inga kommentarer: