tisdag 18 december 2012

Hej igen

Ja jag inbillade tydligen bara mig själv om att jag var tillbaka i bloggvärlden men det var nog inte fallet. Jag tänker dock flera gånger per dag att "oooh detta hade varit bra att blogga om" osv osv men jag kommer aldrig så långt att ajg faktiskt gör det. Men OM jag gjort det hade jag haft världens roligaste blogg.

Exempel på saker jag hade berättat om är alla de gångerna vi mobbar Erik för diverse saker. Typ som att ingen vill ha honom där. Att han pratar konstigt. Att han kommer bli nerslagen när han sover och så. Inser nu att det låter väldigt brutalt och fel men det är inte så brutalt som det verkar i skrift. I verkligheten är det väldigt roligt!

Typ knasiga saker som mina arbetskamrater gör. Som när Marius hade sönder 7 glas på en kväll. Vid 5 olika tillfällen. Eller när Fabian tog på sig ett nyckelpiga-kuddfodral och sparkade på en container(detta finns på film). Eller när Katerina får förfrågan att följa med på kaffe ner på dens rum och börjar fnissa hysteriskt. Eller när Maggie hånar stammisarna när dom frågar om hon vill dansa. Har hamnat i nått Rica-rus på senaste. När jag slipper jobba så jävlajävla mycket är det faktiskt ett ägigt ställe.

Eller när Martin använde uttrycket "späckfylld med action" om The Hobbit. Kan nog varit det töntigaste någonsin och det tog vi vara på också.

Karl och Eriks man-crush är också underbar. Om inte Emelie hade varit i vägen hade de två varit det finaste paret.

Javäl. Om 17 timmar är jag hemma men det är inte Lina. Det får jag leva med och ska umgås gärnet ut Banjo istället!!!

Till sist vill jag bara dela med mig av den finaste låt jag vet just nu. Njut mina vänner.

Splitting at the seams
Heaving at the brace
Sheets all billowing
Breaking of the day
Sea is not my friend
And everyone conspires
Still I choose to swim
Slip beneath the tide

Once I had a dream
Once I had a hope
That was yesterday
Not so long ago
This is not the end
This is just the world
Such a foolish thing
Such an honest girl

If I had a boat, I would sail to you
Hold you in my arms, ask you to be true
Once I had a dream, it died long before
Now I'm pointed north, hoping for the shore

Inga kommentarer: